Vilkår og Betingelser for Aalborg Bilcenter
Disse vilkår og betingelser (herefter “Vilkår”) regulerer alle aftaler og ydelser mellem kunden (herefter “Kunden”) og Aalborg Bilcenter med cvr: 40234306 (herefter “Virksomheden”). Ved booking af en service hos Virksomheden erklærer Kunden sig indforstået med disse Vilkår.
1. Aftalens Gyldighed
En aftale mellem Kunden og Virksomheden anses for bindende fra det øjeblik, Kunden har foretaget en booking og modtaget en bekræftelse herpå. Bekræftelsen kan gives mundtligt, skriftligt eller elektronisk.
2. Afbestillingspolitik og Udeblivelse
2.1. Afbestilling skal ske senest 24 timer før det aftalte tidspunkt.
2.2. Hvis Kunden ikke møder op til det aftalte tidspunkt eller undlader at melde afbud inden for 24 timer, forbeholder Virksomheden sig retten til at opkræve 100% af det aftalte beløb som kompensation for tabt arbejdstid og ressourceforbrug.
3. Betaling
3.1. Betaling skal ske straks efter udførelsen af den bestilte service, medmindre andet er aftalt.
3.2. Virksomheden accepterer kontant betaling, de mest gængse betalingskort samt mobile betalingsløsninger.
3.3. Alle priser er oplyst inkl. moms, medmindre andet er angivet.
4. Ansvarsfraskrivelse
4.1. Virksomheden kan ikke gøres ansvarlig for tab, skader eller tyveri af genstande efterladt i bilen under behandlingen.
4.2. Virksomheden fraskriver sig ethvert ansvar for eksisterende skader på køretøjet, som ikke er synlige før behandlingen påbegyndes, herunder men ikke begrænset til ridser, buler eller lakskader skjult af snavs, tjære eller lignende.
4.3. Kunden har pligt til at informere Virksomheden om kendte skader eller særlige forhold på køretøjet inden servicens påbegyndelse.
5. Ændringer i Serviceydelser
5.1. Virksomheden forbeholder sig retten til at justere det aftalte arbejde i tilfælde af uforudsete forhold, såsom kraftigt snavs, der kræver yderligere ressourcer. Kunden vil altid blive informeret om eventuelle ændringer og tillægsomkostninger, før arbejdet udføres.
6. Forsinkelser og Force Majeure
6.1. Virksomheden bestræber sig på at overholde alle aftalte tidsplaner. I tilfælde af forsinkelser forårsaget af uforudsete omstændigheder, såsom tekniske problemer eller trafikale forhold, vil Kunden blive informeret hurtigst muligt.
6.2. Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller manglende opfyldelse af sine forpligtelser som følge af force majeure, herunder naturkatastrofer, pandemier, strejker eller andre hændelser uden for Virksomhedens kontrol.
7. Reklamationer
7.1. Reklamationer over udført arbejde skal meddeles Virksomheden inden for 30 min efter arbejdets afslutning.
7.2. Reklamationer skal være skriftlige og indeholde en detaljeret beskrivelse af problemet samt dokumentation, hvor det er muligt.
7.3. Virksomheden forbeholder sig retten til at udbedre fejl eller mangler, før eventuel kompensation overvejes.
8. Databeskyttelse
8.1. Virksomheden indsamler og opbevarer Kundens data i forbindelse med booking og udførelse af service.
8.2. Kundens oplysninger behandles fortroligt og vil kun blive delt med tredjeparter, hvor det er nødvendigt for at opfylde aftalen, eller hvor lovgivningen kræver det.
8.3. Kunden har ret til at få indsigt i, ændre eller slette sine personoplysninger ved skriftlig henvendelse til Virksomheden.
9. Priser og Forbehold for Ændringer
9.1. Alle priser, der oplyses ved booking, er bindende, medmindre der opstår behov for yderligere arbejde, som er aftalt med Kunden.
9.2. Virksomheden forbeholder sig retten til at justere priserne uden forudgående varsel, men eventuelle ændringer påvirker ikke allerede aftalte bookinger.
10. Tvister og Lovvalg
10.1. Eventuelle tvister mellem Kunden og Virksomheden skal forsøges løst i mindelighed.
10.2. Hvis enighed ikke opnås, kan sagen indbringes for de danske domstole i henhold til gældende dansk lovgivning.
Disse Vilkår er gældende fra 01/11/2024 og kan til enhver tid opdateres uden forudgående varsel.